10 oraşe & 10 Palme d’Or-uri la Les Films de Cannes à Bucharest 2019

O selecţie cu zece filme premiate cu Palme d’Or la Cannes va putea fi văzută cu ocazia celei de-a 10-a ediţii a Les Films de Cannes à Bucarest, la Cinemateca Union. Filmele vor fi precedate de scurte interviuri video cu unii dintre cei mai mari regizori contemporani care răspund la întrebarea: Cum s-a schimbat cinematograful în ultimii 30 de ani şi încotro se îndreaptă?

Cea de-a 10-a ediţie a Les Films de Cannes aduce în România cele mai aşteptate filme ale anului în 10 oraşe din ţară: pe lângă Les Films de Cannes à Bucarest, vor exista ediţii ale festivalului şi la Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara, Botoşani, Braşov, Arad, Suceava, Brăila şi Slobozia.

Pentru aniversarea de zece ani publicul poate descoperi sau revedea zece capodopere răsplătite cu Palme d’Or. Ele vor rula din prima şi până în ultima zi de festival, la Cinema Union:

Entre les murs, regia Laurent Cantet / Palme d’Or, Cannes 2008 „Energic şi sclipitor, acest hibrid de stil documentar şi intrigă dramatică contemplează prezentul şi viitorul Franţei prin intermediul unui profesor şi al studenţilor săi dintr-o şcoală de periferie. Filmul ridică întrebări importante despre învăţământ, despre autoritate şi disciplină, şi e suficient de onest ca să admită că nu are niciun răspuns.”

Times UK Dheepan, regia Jacques Audiard / Palme d’Or, Cannes 2015 O poveste pasionantă, umanistă, despre supravieţuire. O saga sfâşietoare despre trei străini uniţi de circumstanţe şi de lupte personale, Dheepan închipuie un thriller ca un tur de forţă. „Asemenea celei mai bune ficţiuni literare, preia cele mai impenetrabile poveşti ale timpurilor noastre şi le face obsedant de clare.”

Washington Post The Square, regia Ruben Östlund / Palme d’Or, Cannes 2017 „Navigând vârtejul de hype, marketing, ego şi pură aiureală ce antrenează scena modernă artistică, The Square e aproape prea perfect în simplitatea sa înşelătoare. Lumea artistică a fost mereu predispusă la satiră (…). Dar rar aceste idei au fost ironizate cu atâtea splendoare. Perspectiva lui Östlund despre goliciunea artei moderne e slăbatic de hilară.”

Consequence Of Sound I, Daniel Blake, regia Ken Loach  / Palme d’Or, Cannes 2016 „Regizorul şi scenaristul Ken Loach vorbeşte despre clasa muncitoare britanică încă din anii ’60 şi acest film de maestru dovedeşte că, după atâţia ani, încă se mai poate alimenta de o mânie pură, justiţiară. O poveste captivantă, profund umană, despre impactul pe care un singur om îl poate face.”

Chicago Reader La vie d’Adèle, regia Abdellatif Kechiche / Palme d’Or, Cannes 2013 „La vie d’Adèle m-a lăsat atât de buimac, încât a trebuit să mă plimb fără ţel timp de o oră ca să-mi revin după acestă examinare devastatoare a abilităţii noastre de a iubi (şi de a pierde) atât de profund. După aproape două ore şi 20 de minute, filmul culminează cu scene care te fac să simţi cum inima ţi-e răzuită cu un cuţit, lăsându-ţi intactă doar o carcasă de vene. Uitaţi de scenele lungi şi explicite de sex, ele sunt doar o mică parte din filmul care e o poveste modernă despre puterea dragostei asupra noastră. E posibil să simţim atât de adânc? Şi putem trece peste asta?”

LowbrowCinema Shoplifters, regia Hirokazu Koreeda / Palme d’Or, Cannes 2018 „Un film care creşte şi creşte. Pare foarte discret, dar te captează complet.” FilmWeek „Regizorul şi scenaristul Koreeda umple filmul cu note graţioase, cu umor şi observaţii fine, alternând şi completând fiecare personaj, în timp ce aflăm mai multe despre inocenţă decât despre pervertire.”

Detroit News Amour, regia Mikael Haneke / Palme d’Or, Cannes 2012 Cu interpretări uluitoare şi un scenariu necruţător, Amour e o descriere onestă, devastatoare, a iubirii profunde şi a responsabilităţii. „O capodoperă. Nu doar cel mai bun film al anului, dar şi unul dintre cele mai bune din istorie.” The New Republic Winter Sleep, regia Nuri Bilge Ceylan / Palme d’Or, Cannes 2014 „Winter Sleep are textura unui roman epic, oglindind ritmul şi temele lui Cehov, scriitor care l-a inspirat pe cineast.” Los Angeles Times „Ultima piesă camerală, claustrofobă, a lui Ceylan se ţese într-o vastă, bogată şi frumoasă tapiţerie.”

CineVue L’enfant, regia Jean-Pierre Dardenne şi Luc Dardenne / Palme d’Or, Cannes 2005 Fraţii Dardenne continuă să exceleze în a face opere de un naturalism riguros, cu observaţii detaşate despre eroi autentici tulburaţi de probleme morale complexe. „Cu o acţiune desfăşurată în timp real pe străzile sordide ale Belgiei industriale, această odisee răvăşitor de intensă urmăreşte goana disperată a lui Bruno pentru izbăvire.”

Un homme et une femme, regia Claude Lelouch / Palme d’Or, Cannes 1966 „Un film romantic, tandru, frumos… cu dialoguri care sunt, simultan şi frivole şi profunde. Elegant scrise şi dezvoltate, personajele principale par reale şi empatice, totuşi, există ceva în legătură cu ele, poate frumuseţea lor, care le face excepţionale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.